رخدادهای کیبورد

رخدادهای کیبورد

کیبورد

معمولا زمانی که تصمیم دارید تعامل بازیکن با کلیدهای کیبورد را پیاده سازی کنید، از رخدادهای سه گانه موجود در لیست Events استفاده می کنیم. اما تفاوت این 3 نوع رخداد درچیست؟

کیبورد

{ برای آشنایی با مفهوم رخداد می توانید به مطالب زیر مراجعه کنید:}

کدنویسی در گیم میکر -سطح مبتدی – قسمت دوم

 

برای درک تفاوت این 3 نوع رخداد باید بدانید که در زمانی که بازیکن از یک کلید کیبورد استفاده می کند، آن کلید 3 مرحله زیر را طی می کند:

مرحله اول:

اولین لحظه ای که انگشت بازیکن روی کلید قرار می گیرد و کلید از حالت آزاد به حالت فشرده وارد می شود. این حالت در گیم میکر با استفاده از رخداد Key Press معرفی می شود.

مرحله دوم:

تمام مدتی که بازیکن انگشتش را روی کلید نگه داشته و کلید همچنان در حالت فشرده قرار دارد. این حالت در گیم میکر با استفاده از رخداد Keyboard معرفی می شود.

مرحله سوم:

لحظه ای که انگشت بازیکن از کلید جدا شده و درنتیجه کلید از حالت فشرده به حالت آزاد باز می گردد. این حالت در گیم میکر با استفاده از رخداد Key Release معرفی می شود.

 

بنابراین نکته بسیار مهمی که در زمان استفاده از این رخدادهای سه گانه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که رخدادهای Key Press و Key Release فقط در یک لحظه اتفاق می افتند. (مثل عمل شلیک گلوله در بسیاری از بازی ها که با هر بار فشار دادن و یا رها کردن آن، تنها یک بار رخ می دهد)  در حالی که رخداد Keyboard یک بازه پیوسته زمانی از لحظه ابتدایی فشار تا لحظه نهایی رها شدن کلید را در بر می گیرد. (مانند کلید های مربوط به حرکت کاراکتر در بسیاری از بازی ها که مادامی که بازیکن انگشتش را روی کلید نگه داشته، عمل حرکت کارکتر به جهت مورد نظر اتفاق می افتد.)

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *