آموزش استفاده از surface در گیم میکر-قسمت اول

آموزش استفاده از surface در گیم میکر-قسمت اول

surface در گیم میکر

(:سطح پیشرفته) مفهوم surface در گیم میکر یکی از جالب ترین و کارآمدترین جنبه هایی است که در اختیار بازی ساز قرار داده شده است. البته قبلا این موضوع را به طور خلاصه در آموزش ساخت سیستم توقف بازی مطرح کردیم. اما در این مجموعه آموزش، تلاش می کنیم‌، تمام مسائل مورد نیاز شما برای کار با این جنبه از گیم میکر را به طور تخصصی و در قالب  ویدیوهای آموزشی توضیح دهیم.

برای درک درست و دقیق surface لازم است که مقدمه مهمی در رابطه با نحوه نمایش (draw) در گیم میکر را بدانید. گیم میکر استودیو تمام عناصر گرافیکی بازی را در طی یک فرآیند دو‌ مرحله ای به نمایش می گذارد. در مرحله اول و در تک تک step های بازی، همه گرافیک ها، روی یک سطح واسط قرار می گیرند. سپس و در مرحله دوم محتویات این سطح واسط به صفحه نمایش بازی منتقل می شود. نام این سطح واسط، surface است. گیم میکر به طور پیش فرض و بدون آنکه لازم باشد برنامه نویس کار خاصی انجام بدهد، یک سطح واسط اولیه با نام application surface ایجاد می کند و تمامی گرافیک های بازی از طریق این سطح به صفحه نمایش منتقل می شود. اما این surface پیش فرض با وجود آنکه کار بازی ساز را آسان کرده و در ۹۵ درصد موارد بدون اشکال قابل استفاده است، اما با این وجود برای برخی موارد خاص محدودیت هایی دارد که بازی ساز پیشرفته بدون دانش استفاده از surface های جدید نمی تواند آنها را حل کند. در مقابل، در صورتی که بازی ساز با روش ایجاد یک surface  جدید و استفاده از آن آشنا باشد، دنیایی از قابلیت های جدید و جذاب در اختیار او قرار می گیرد که با تکیه بر application surface به تنهایی این امکان وجود نخواهد داشت.
تعدادی از موارد متنوع کاربرد surface ها به صورت زیر است:
امکان ایجاد افکت های جالب در بازی٬ ایجاد نورپردازی و سایه، بهینه سازی سرعت بازی و جلوگیری قابل توجه از افت سرعت بازی، ساخت transition های جذاب در هنگام تغییر room و غیره
در این مجموعه آموزشی تلاش خواهیم کرد اکثر موارد جذاب از کاربرد surface را به صورت جداگانه و هر کدام به صورت یک ویدیو آموزشی، برای شما توضیح دهیم.
در ویدیو آموزشی زیر علاوه بر معرفی و آشنایی اولیه با surface، با یکی از ساده ترین کاربردهای surface آشنا می شوید: استفاده از surface به جای ایجاد تعداد زیادی آبجکت و در نتیجه بهینه و سریع شدن اجرای بازی؛

ویدیو آموزشی

.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *