روش قفل گذاری مراحل در گیم میکر

روش قفل گذاری مراحل در گیم میکر

روش قفل گذاری مراحل در گیم میکر

در ویدیو آموزشی زیر روش قفل گذاری مراحل در گیم میکر را در قالب یک پروژه عملی فرا می گیریم. همانطور که حتما در بسیاری از بازی های امروزه مخصوصا بازی های مخصوص دستگاه های موبایل دیده اید، در بازی هایی که به صورت مرحله ای ساخته شده اند، در ابتدا تنها امکان ورود به مرحله اول وجود دارد و سایر مراحل در حالت قفل قرار دارند. برای ورود به مراحل قفل شده لازم است بازیکن ابتدا یکی یکی مراحل قبل از آن را باز کند.

در این ویدیو آموزشی خواهید دید که برای قفل گذاری مراحل به یک متغیر global نیاز دارید که در ابتدای بازی مقدار پیشرفت بازیکن (یعنی آخرین مرحله ای که تا کنون باز شده است) را در قالب یک بلوک ini فرا خوانی کند. در صورتی که کار با فایل های ini را نمی دانید می توانید از صغحه  آموزش ذخیره سازی و بارگذاری در گیم میکر دیدن کنید. بعد از آن می بایست دکمه انتخاب مراحل را ایجاد کنید و یک اسپرایت انیمیشن دار شامل دو فریم را به آن نسبت دهید. یک فریم نشان دهنده حالت قفل مرحله و دیگری نشان دهنده حالت باز شده آن است. سپس با استفاده از تکنیک Creation Code که در روم به آن دسترسی دارید، عدد مربوط هر کدام از دکمه ها و همچنین مرحله ای که قرار است باز نماید را مشخص می کنید. کار اصلی که در این زمینه باقی خواهد ماند این است که برای بررسی کردن اینکه کدام مرحله باید به صورت باز شده و کدام به صورت قفل شده نمایش داده شود، شرطی بگذارید که مقدار متغیر global را نسبت به عدد مربوط به دکمه ورود به هر مرحله مقایسه کند و در صورتی که متغیر global بزرگتر از آن باشد، به این معنی خواهد بود که مرحله مورد نظر از حالت قفل خارج شده و امکان ورود به آن وجود دارد.پس از آن بلوک ini را مجددا فراخوانی کرده و مقدار جدید متغیر global که یک واحد باید به آن افزوده شود را ذخیره سازی می کنیم.

برای آنکه بتوانید توضیحات بالا را به شکل ساده تر وبه صورت عملی مشاهده کنید، ویدیو آموزشی زیر را ببینید:

ویدیو

.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *