آموزش نمایش روی لایه GUI

آموزش نمایش روی لایه GUI

در این ویدیو آموزشی به نحوه نمایش متن روی لایه GUI می پردازیم. منظور از لایه GUI که مخفف عبارت Graphical User Interface است، به معنای “رابط کاربری گرافیکی” می باشد. تقریبا در تمامی بازیها مشاهده می کنید که اطلاعاتی مثل میزان امتیاز بازیکن، شماره مرحله ، دیالوگ هایی که رد و بدل می شود و … روی صفحه نمایش بازی نمایش داده می شود. به این معنا که با تغییر میزان زوم دوربین یا جابه جا شدن آن در محیط بازی، محل نمایش این آیتم های خاص تغییر نمی کند. این موضوع نشان دهنده این است که به غیر از لایه اصلی بازی که اتفاقات بازی در آن رخ می دهد، به لایه دیگری برای نمایش این گونه موارد نیاز داریم. در گیم میکربرای این موضوع از رخداد Draw Gui استفاده می کنیم. بنابراین تفاوتی که میان رخداد Draw و Draw GUI وجود دارد این است که رخداد Draw محتوای مورد نظر ما (مانند اسپرایت، تایل، متن و…) را در مختصات محلی روم نمایش می دهد و این موضوع باعث می شود که حرکت دوربین بر روی محل قرار گیری این آیتم ها در صحنه بازی تاثیرگذار باشد. در حالی که رخداد Draw GUI محتویات مورد نظر ما را روی صفحه نمایش بازی نمایش می دهد. در نتیجه هرگونه حرکت و تغییر دوربین هیچ اثری بر روی این موارد نخواهد داشت.

در این ویدیو همچنین تلاش شده است مقدمات ابتدایی بازی های سبک Point & Click  که در حال حاضر طرفداران بسیاری در کشور ما دارد آموزش داده شود. در این سبک از بازی ها که معمولا در آن حرکت و اکشن زیادی مشاهده نمی شود، بازیکن کاراکتر را در دنیای بازی حرکت می دهد و با دیدن اشیا مختلف روی آنها کلیک می کند و اطلاعاتی را که بر اثر آن بر روی صفحه نقش می بندد را برای حل کردن معماهای بازی استفاده می کند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *