روش ساخت سیستم ورود به مراحل در گیم میکر

روش ساخت سیستم ورود به مراحل در گیم میکر

در ویدیو زیر با روش ساخت سیستم ورود به مراحل در گیم میکر آشنا می شویم. همانطور که حتما در بازی های مختلف دیده اید، تقریبا در ابتدای  همه بازی ها با صحنه ای رو به رو می شوید که در آن تمامی مراحل بازی به صورت دکمه هایی که نام مرحله مورد نظر روی آن نوشته شده است، وجود دارد. بازیکن با کلیک کردن بر روی این دکمه ها به مرحله مورد نظر هدایت می شود. اما سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا اگر یک بازی به طور مثال از 100 مرحل تشکیل شده باشد، بازی ساز برای هر کدام از این مراحل یک دکمه ورودی ساخته است؟ آیا این روش درست و اصولی است؟ مسلما نه!

[سورس پروژه را دانلود کنید.(فایل دانلود شده را درون یک پروژه خالی گیم میکر import کنید)

همانطور که  در ویدیو زیرخواهید دید، در گیم میکر روشی وجود دارد که شما بتوانید نمونه های مختلفی از یک آبجکت را در بازی داشته باشید و در عین حال، هرکدام از این نمونه ها دارای ویژگی ها و عملکرد مخصوص خود باشند. در این آموزش از این تکنیک برای مدیریت دکمه های ورود به مراحل مختلف بازی استفاده شده است. نام این تکنیک Creation Code بوده و با کلیک راست کردن بر روی آبجکت ها در روم قابل دسترسی است. با استفاده از Creation Code ما می توانیم تنها یک آبجکت به عنوان ورودی به مرحله داشته باشیم و از آن برای ورود به بی نهایت مرحله استفاده کنیم.

همچنین در این ویدیو با تابع بسیار مفیدی به صورت زیر آشنا می شوید:

asset_get_index(name);

ورودی این تابع یک عبارت متنی یا string است و خروجی آن یکی از منابع استفاده شده در بازی خواهد بود. کار این تابع این است که می توان با استفاده از آن به یکی از منابع ساخته شده موجود در بازی (ماننداسپرایت، آبجکت، روم و ….) دسترسی پیدا کرد. در این ویدیو ما با استفاده از این تابع توانستیم هر دکمه را به یک مرحله از بازی متصل  کنیم.

[سورس پروژه را دانلود کنید.(فایل دانلود شده را درون یک پروژه خالی گیم میکر import کنید)

 

5 دیدگاه ها

  1. احمد شرقیان گفت:

    عالی و خوب از حضور شما تشکر میکنم و آرزوی موفقیت و رشد گیم در کشور مطالب و سایت عالی هستند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *