آموزش Save و Load در گیم میکر, بارگذاری وذخیره اطلاعات

آموزش Save و Load در گیم میکر, بارگذاری وذخیره اطلاعات

در این پست ویدیویی با آموزش Save و Load در گیم میکر در خدمت شما هستیم.(نمایش ویدیو در پایین صفحه) همان طور که قبلا در اینجا هم گفته شد، یکی از بهترین و کارآمدترین روش ها برای ذخیره و بارگذاری اطلاعات در بازی، استفاده از فایل های ini است. در این ویدیو شما در قالب یک پروژه عملی خواهید دید که چگونه می توان به آسانی با استفاده از سیستم ini میزان پیشرفت بازیکن در مراحل بازی را ذخیره ودر موقع نیاز بارگذاری کرد.

توضیح مختصر:

برای آن که در اینجا توضیح کوتاهی درباره کارکرد فایل های ini داده باشیم،باید بگوییم این فایل ها در جایی خارج از محیط کاری گیم میکر ایجاد می شوند ودر نتیجه باز یا بسته بودن محیط نرم افزار باعث تغییر و یا بازگشتن این اطلاعات به مقدار اولیه آن نمی شوند. در نتیجه شما قادر خواهید بود اطلاعات مورد نیاز خود مانند میزان پیشرفت بازیکن در مراحل بازی و یا امتیازات یا امکاناتی که تا اینجای کار کسب کرده است را بر روی این فایل ها ذخیره سازی کنید. با انجام این کار زمانی که بازیکن از بازی خارج شود و در آینده به بازی برگردد، با فراخواندن اطلاعات از فایل ini میزان پیشرفت ، امتیازات و امکانات و …. بارگذاری می شود و بازیکن قادر خواهد بود کار خود را از جایی که به اتمام رسانده بود ادامه دهد.

توابع اصلی:

اصلی ترین توابعی که برای مدیریت فایل های ini در گیم میکر استفاده می شود، عبارتند از:

ini_open()

این تابع در ابتدای بلوک کد استفاده می شود و نشان دهتده آغاز کار با یک فایل ini است.

ini_read_real()

این تابع وظیفه خواندن اطلاعات از فایل ini یا بارگذاری را به عهده دارد.

ini_write_real()

این تابع وظیفه نوشتن اطلاعات روی فایل ini یا ذخیره سازی را به عهده دارد.

ini_close()

این تابع نیز نشاندهنده اتمام کار با فایل ini مد نظر است.

در صورتی که سوال یا پیشنهادی درباره موضوع این ویدیو آموزش Save و Load در گیم میکر دارید، لطفا نظر خود را از پایین همین صفحه و در قالب دیدگاه بیان کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *