آموزش
دسامبر 20, 2019
شیدر

شیدر سیاه و سفید (Greyscale Shader)

همانطور که در اینجا گفتیم، شیدر (Shader) یکی از منابع مورد نیاز برای ساخت بازی با گیم میکر استودیو است و وظیفه آن ایجاد تغییرات در […]
دسامبر 12, 2019

ساخت میدان دید در گیم میکر استودیو

در ویدیو زیر به آموزش روش پیاده سازی میدان دید (Field of View) در گیم میکر استودیو می پردازیم. برای دریافت اسکریپت های لازم از لینک […]
نوامبر 15, 2019

صفحه کلید مجازی

در این مقاله، به یکی از قابلیت های جدید گیم میکر می پردازیم: استفاده از کیبورد داخلی دستگاه های موبایل که به آن کیبورد مجازی (Virtual […]
جولای 21, 2019

آموزش برنامه نویسی حلقه ها – قسمت اول

در اولین قسمت از آموزش برنامه نویسی حلقه ها در گیم میکر با حلقه repeat اشنا می شویم: منتظر ویدیوهای بعدی ما از این مجموعه باشید.
ژانویه 6, 2019
نحوه ارجاع در گیم میکر

آموزش نحوه ارجاع درگیم میکر-قسمت سوم-سطح مقدماتی

در دروس قبل از سلسله مباحث مربوط به نحوه ارجاع در گیم میکر، با روش نقطه ای و استفاده از instance name آشنا شدیم. در این […]
دسامبر 26, 2018
متغیر

کدنویسی درگیم میکرقسمت13:متغیر های حرکتی:یک مثال

در درس قبل با دو نمونه بسیار مهم از متغیر های مکانی و حرکتی آشنا شدیم. در این درس تصمیم داریم با ارائه یک مثال عملی […]
آوریل 24, 2018
گیم میکر

ایجاد حرکات رفت و برگشتی در گیم میکر

حتما در بازی های بسیاری دیده اید که یک کاراکتر یا آبجکت نوعی از حرکات رفت و برگشتی انجام می دهد. مثلا یک نمونه از دشمن […]
نوامبر 11, 2017
نحوه ارجاع در گیم میکر

آموزش نحوه ارجاع درگیم میکر-قسمت دوم-سطح مقدماتی

در درس قبل از مجموعه آموزش نحوه ارجاع در گیم میکر گفته شد که در بسیاری از موارد لازم است که بتوانیم متغیرها یا عملکرد یک […]
نوامبر 9, 2017
نحوه ارجاع در گیم میکر

آموزش نحوه ارجاع در گیم میکر-قسمت اول-سطح مقدماتی

منظور از نحوه ارجاع در گیم میکر یا addressing این است که بتوانیم ویژگی ها و یا عملکرد یک آبجکت را از طریق کدنویسی در یک […]
نوامبر 2, 2017
کیبورد

رخدادهای کیبورد

معمولا زمانی که تصمیم دارید تعامل بازیکن با کلیدهای کیبورد را پیاده سازی کنید، از رخدادهای سه گانه موجود در لیست Events استفاده می کنیم. اما […]