آموزش
تیر ۳۰, ۱۳۹۸

آموزش برنامه نویسی حلقه ها – قسمت اول

در اولین قسمت از آموزش برنامه نویسی حلقه ها در گیم میکر با حلقه repeat اشنا می شویم: منتظر ویدیوهای بعدی ما از این مجموعه باشید.
دی ۱۶, ۱۳۹۷
نحوه ارجاع در گیم میکر

آموزش نحوه ارجاع درگیم میکر-قسمت سوم-سطح مقدماتی

در دروس قبل از سلسله مباحث مربوط به نحوه ارجاع در گیم میکر، با روش نقطه ای و استفاده از instance name آشنا شدیم. در این […]
دی ۵, ۱۳۹۷
متغیر

کدنویسی درگیم میکرقسمت13:متغیر های حرکتی:یک مثال

در درس قبل با دو نمونه بسیار مهم از متغیر های مکانی و حرکتی آشنا شدیم. در این درس تصمیم داریم با ارائه یک مثال عملی […]
اردیبهشت ۴, ۱۳۹۷
گیم میکر

ایجاد حرکات رفت و برگشتی در گیم میکر

حتما در بازی های بسیاری دیده اید که یک کاراکتر یا آبجکت نوعی از حرکات رفت و برگشتی انجام می دهد. مثلا یک نمونه از دشمن […]
آبان ۲۰, ۱۳۹۶
نحوه ارجاع در گیم میکر

آموزش نحوه ارجاع درگیم میکر-قسمت دوم-سطح مقدماتی

در درس قبل از مجموعه آموزش نحوه ارجاع در گیم میکر گفته شد که در بسیاری از موارد لازم است که بتوانیم متغیرها یا عملکرد یک […]
آبان ۱۸, ۱۳۹۶
نحوه ارجاع در گیم میکر

آموزش نحوه ارجاع در گیم میکر-قسمت اول-سطح مقدماتی

منظور از نحوه ارجاع در گیم میکر یا addressing این است که بتوانیم ویژگی ها و یا عملکرد یک آبجکت را از طریق کدنویسی در یک […]
آبان ۱۱, ۱۳۹۶
کیبورد

رخدادهای کیبورد

معمولا زمانی که تصمیم دارید تعامل بازیکن با کلیدهای کیبورد را پیاده سازی کنید، از رخدادهای سه گانه موجود در لیست Events استفاده می کنیم. اما […]
آبان ۳, ۱۳۹۶
متغیر

کدنویسی درگیم میکر قسمت12:متغیرهای مکانی و حرکتی

در درس قبل با یک قانون مهم در کدنویسی با نام تقدم عملگرها آشنا شدیم که رعایت کردن آن برای انجام محاسبات ضروری است. در این […]
شهریور ۲۵, ۱۳۹۶
قانون تقدم عملگرها

کدنویسی در گیم میکر-سطح مبتدی-قسمت یازدهم : قانون تقدم عملگرها

در قسمت قبل کدنویسی در گیم میکر،پنج عملگر اصلی در زبان برنامه نویسی گیم میکر و دیگر زبان های برنامه نویسی را شناختیم. در این درس با […]
شهریور ۱۷, ۱۳۹۶
کدنویسی در گیم میکر

کدنویسی در گیم میکر-سطح مبتدی-قسمت دهم

(عملگرها:)همانطور که در کدنویسی در گیم میکر-سطح مبتدی-قسمت نهم دیدید ما توانستیم با ایجاد تعداد حداقل منابع یک پروژه تستی بسیار کوچک بسازیم. در آن درس […]